آغاز به کار رسمی مرکز حرفه آموزی کوثر درمحله ۱۳ آبان شهر ری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مدیر روابط عمومی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از آغاز به کار رسمی مرکز حرفه آموزی کوثر درمحله ۱۳ آبان شهر ری و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ تهران خبر داد.

معصومه فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، ضمن بیان آنکه این موسسه حرفه آموزی با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ در شهر ری افتتاح و به مدت پنج سال توسط شهرداری تهران به رعد الغدیر هدیه شده است؛گفت:‌این مرکز در گذشته یک ساختمان متروکه بود که سالها در منطقه ۱۳ آبان شهر ری بلااستفاده مانده بود،درحال حاضر پس از تجهیز، مناسب سازی و راه اندازی به مدت پنج سال به موسسه نیکوکاری رعد الغدیر هدیه شد و در حال حاضر کارگاه های خیاطی،صنایع چوب،منبت کاری، کامپیوتر، عراقیجات گیاهی “نگار” و صبحانه سالم “ریحون”؛ و در واقع در پنج فاز اجرایی در فضایی حدود ۵۰۰ متر درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این مرکز روز ۱۴ مرداد ماه با حضور رئیس کل امور بانوان شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۲۰ به طور رسمی افتتاح شد.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر در ادامه ضمن بیان اینکه در این مجموعه کارآفرینی به دعوت معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه ۲۰ تهران تفاهم نامه ای میان رعد الغدیر و آن معاونت منعقد و به موجب آن تفاهم نامه دو رسالت به این موسسه نیکوکاری محول شد ،‌ تصریح کرد: این رسالت ها شامل آموزش به زنان بد سرپرست،‌بی سرپرست و معلول منطقه ۲۰ و کارآفرینی و توسعه اشتغال آنان است که در حال حاضر حدود ۲۷ معلول و ۲۲ زن بی سرپرست و بدسرپرست در این مرکز در حال فعالیت هستند.

فراهانی در ادامه ضمن بیان اینکه این مجموعه در راستای طرح “کوثر” شهرداری تهران که به اشتغال و توانمندسازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست می پردازد راه اندازی شده است گفت: طرح کوثر به طور مشخص در حوزه توانمند سازی و اشتغال زنان بی سرپرست و بدسرپرست می پرداخت واکنون تخصص رعد الغدیر که به طور مشخص در حوزه معلولین است به این مجموعه وارد و در حال حاضر یک مرکز کارآفرینی را برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست و معلول راه اندازی کرده ایم.

وی در خصوص فعالیت های انجام شده در این مجموعه تصریح کرد: در حال حاضر یک معلول که خود متخصص فناوری گیاهان دارویی با دو همکار تولید عرقیجات گیاهی ونوشابه های گیاهی با برند «نگار» را در این مرکز به عهده دارند.

فراهانی ادامه داد: همچنین آنکه یک کارگاه صنایع چوب و منبت کاری نیز در اختیار یک زن سرپرست خانوار به عهده دارد و تولیدات خود را عرضه می‌کند.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل موسسه نیکوکاری رعد الغدیر همچنین در خصوص کارگاه خیاطی این مرکز گفت:‌ کارگاه خیاطی این مرکز توسط زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده که در آن پنج الی شش زن سرپرست خانوار علاوه اینکه سفارشات خود را تولید می‌کنند بخشی از سفارش های مجموعه های حمایتی خیاطی موسسه رعد الغدیر را تولید و عرضه می‌کنند.

وی در پایان به واحد صبحانه سالم “ریحون” اشاره کرد و گفت:‌در این واحد نیز ۵ تا ۶ زن سرپرست خانوار ، ۲۵ معلوم جسمی و حرکتی به عنوان فروشنده و پنج نفر عامل توزیع کننده محصول صبحانه سالم در ایستگاه های مترو مشغول فعالیت هستند.

منبع : خبرگزاری ایسنا
کد خبر: ۹۴۰۵۱۵۰۸۵۶۷

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.