ایجاد ۲۰ فرصت شغلی برای توان یابان در ایستگاه های مترو تهران

علیرضا آتشک مدیر موسسه نیکوکاری رعدالغدیر از اجرای طرحی با نام ” یک تیرو دو نشان ” در ایستگاه های مترو خبر داد و گفت : طرح “یک تیر و دو نشان” عنوان طرح مشترکی بین موسسه نیکوکاری رعدالغدیر و معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت مترو تهران می باشد که به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان هر شب در ۲۰ ایستگاه مترو اجرا میشود .
وی هدف از این طرح را ترویج فرهنگ نذر و حمایت از اشتغال توان یابان برشمرد و گفت : از برکات دیگر این طرح ایجاد ۲۰ فرصت شغلی برای توان یابان جسمی حرکتی می باشد که هر روز برای عرضه نذورات و افطار در ایستگاه های متروی امام خمینی (ره)، تجریش، میرداماد،شهید بهشتی،ترمینال جنوب،مولوی،شهر ری،آزادی (تقاطع شادمان)، شهید نواب صفوی، بهارستان، دروازه شمیران، تهرانپارس،میدان ولیعصر (عج)، صادقیه،اکباتان( ارم سبز)،میدان آزادی ،انقلاب ، دروازه دولت ،نیرو هوایی،زیر گذر چهارراه ولیعصر مستقر می گردند .
این درحالیست که محمد صائبی- معاونت اجتماعی فرهنگی مترو- در رابطه با این طرح گفت : در حال حاضر توانمند سازی بزرگترین اقلیت حداکثری جامعه ما یعنی معلولین یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین شهری می باشد . ما باور داریم که معلولین توانمند هستند و توانمندی آنها بر ما اثبات شده است .طرح های مشابه یک تیر و دو نشان در سراسر دنیا با نام های مختلفی برای حمایت حداکثری از گروه های در معرض آسیب، نیازمندان و معلولین شکل گرفته است .
موسسه های خیریه در سراسر دنیا به دنبال آن هستند تا از درد و ضعف بی خانمان ها و افرادی که نیازمند کمک هستند کم کنند.مترو تهران نیز نه تنها در راستای رسالت اجتماعی خویش بلکه در طیفی بالاتر با هدف رسالت انسانی وظیفه دارد تا در حد توان از طریق اجرای طرح های مشترک با موسسات خیریه مردم نهاد، نقشی در توانمند سازی مددجویان آنها ایفا نماید.
طرح یک تیر و دو نشان نیز اقتباسی ازسایر طرح هایی است که در سراسر اروپا و امریکا و سایر جوامع رشد یافته به چشم میخورد و امید آن داریم تا با حمایت شهروندان انساندوست و نیکوکار تهرانی این طرح همچون مدال افتخار بر سینه شهروندان بدرخشد .
در این طرح که از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب عید فطر برگزار میشود توان یابان همه روزه از ساعت ۱۹:۰۰ تا زمان افطار در ایستگاه های مترو بسته های افطاری شامل: نان ، پنیر ، سبزی و خرما که به ارزش هر بسته ۲۰.۰۰۰ ریال می باشد را به صورت رایگان در اختیار مترو سواران قرار می دهند . در همین رابطه گفتنی است کلیه هزینه بسته های افطار قبلا توسط بانی نذر تامین شده است .
آتشک ضمن دعوت از کلیه شهروندان برای حمایت و توسعه این طرح گفت : افرادیکه تمایل به ارائه نذوراتی در قالب افطار به مسافران و رهگذران در مترو تهران دارند می توانند با پرداخت نقدی و ثبت سفارش خود در کانترهای مستقر در ایستگاه و یا واریز مبلع مورد نظر به کارت بانک پارسیان به شماره ۶۲۲۱۰۶۱۰۸۰۰۰۰۹۳۰ بنام موسسه نیکوکاری رعد الغدیر و اعلام شماره رسید پرداختی از طریق نمابر ۶۶۳۰۵۳۵۵ و یا شماره پیامک ۰۹۳۶۱۷۷۴۹۲۱ برای اهدای نیات خیر خود همت گمارند.
ایشان در خاتمه از مشارکت صمیمانه معاونت فرهنگی اجتماعی مترو تهران برای واگذاری رایگان مکان و تامین بخشی از درآمدهای توان یابان شاغل در این طرح نیز تشکر نمود .

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.