بازگشت ۱۰۰ کودک معلول به عرصه زندگی و آموزشی

سالانه حدود ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند و با توجه به این، اگر کودکانی را که در پی سوانح و حوادث مختلف دچار معلولیت می شوند، تعدادشان را اضافه کنیم، بدون تردید آمار کودکان معلول افزایش می یابد. مدیر عامل موسسه نیکوکاری رعدالغدیر با اعلام این مطلب افزود: این آمارها فوق العاده نگران کننده است و به همین خاطر فعالیت های مرکز توانبخشی موسسه نیکوکاری رعدالغدیر با ۲ رویکرد درمانی و پیشگیری به طور جدی انجام می شود.

مهندس علی سلطانزاده خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی خانواده ها یکی از رویکردهای اصولی در زمینه پیشگیری از معلولیت کودکان است و خانواده هایی که دارای یک فرزند معلول هستند برای تولد کودک بعدی نباید شتاب داشته باشند.
وی هشدار داد: در ازدواج های فامیلی جهت پیشگیری از تولد کودکان معلول بایستی مشاوره های دقیق تر و بیشتری ارائه داده شود تا جامعه و خانواده ها با زاد و ولد کودکان معلول روبرو نشوند.

مهندس سلطانزاده با اشاره به این نکته که مرکز توانبخشی نیکوکاری رعدالغدیر در یافت آباد تهران، گاهی آخرین نقطه امید خانواده هایی است که به این مرکز مراجعه می کنند، افزود: در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی به کودکان صفر تا ۱۴ ساله تلاش بر این است که والدین کودکان معلول هم با مباحث توانبخشی آشنایی یابند تا آنها هم بتوانند بخشی از فرآیند درمان را در خانه هایشان ادامه بدهند.

به گفته مدیر موسسه نیکوکاری رعدالغدیر، بانیان موسسه در خدمت رسانی به خانواده هایی که کودکان معلول دارند و حتی خانواده هایی که مشکل مالی هم ندارند، محدودیتی قائل نشده و آنها نیز می توانند از خدمات مرکز خیریه توانبخشی موسسه نیکوکاری رعدالغدیر برخوردار شوند.

مهندس سلطانزاده نوید داد: تا کنون ۱۰۰ کودک معلول در مرکز توانبخشی کودکان معلول رعدالغدیر توانایی های لازم را بدست آورده و به زندگی اجتماعی و تحصیلات عادی بازگشته اند.
وی در عین حال یادآور شد: با توجه به زمان بر بودن و هزینه های بالای خدمات توانبخشی برای کودکان معلول باید سالها زمان صرف شود که یک کودک دارای معلولیت مادرزادی یا معلولیت ناشی از سانحه و حوادث دیگر بتوانند به زندگی عادی خود برگردد.

مدیر عامل این موسسه در ادامه گفت: در مرکز توانبخشی کودکان معلول موسسه نیکوکاری رعدالغدیر، انواع خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی به طور رایگان و بدون پرداخت هزینه ای، به خانواده ها ارائه داده می شود و این در شرایطی است که آمار مراکز توانبخشی کودکان معلول که خدمات رایگان ارائه می دهند به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند.

البته یک تشکل مردم نهاد به جز رعدالغدیر نیز در زمینه توانبخشی و خدمات رایگان به کودکان معلول فعالیت دارد. مهندس سلطانزاده در مورد هدف از راه اندازی مراکز توانبخشی ویژه کودکان در موسسه رعدالغدیر گفت: در بدو فعالیت این موسسه، خدمات توانبخشی فقط به بزرگسالان در رعدالغدیر ارائه داده می شد که در همان زمان خانواده هایی نیز کودکان معلول خود را به این مرکز می آوردند و این امر موجب ایجاد دغدغه برای بانیان موسسه نیکوکاری رعدالغدیر شد و ناگزیر مرکز توانبخشی ویژه کودکان معلول نیز در موسسه رعدالغدیر راه اندازی و فعالیت خود را به طور مستمر و رایگان آغاز کرد.

وی در پایان از افراد خیر و نیکوکار خواست کمک های خود را از طریق شماره کارت ۶۲۲۱۰۶۱۰۸۰۰۰۰۹۳۰ بانک پارسیان و یا سامانه #۷۸۰* به کد *۷۸۰*۲۴۴۲۹# به نام موسسه نیکوکاری رعدالغدیر واریز کنند

منبع: مجله طلوع زندگی / شماره ۳۰۷/ مرداد ۱۳۹۸

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.