برگزاری نخستین همایش ملی خیر ماندگار با هدف مطالعه و ارزیابی امور خیر در ایران به همت بنیاد آلاء

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

محمد صالح طیب‌نیا؛ رئیس نخستین همایش ملی خیر ماندگار (ارزیابی و مطالعه امور خیر در ایران) گفت: فعالیت‌های خیر و نوع‌دوستانه هرچند از دیرباز تاکنون در ایران رواج داشته است و محل تأثیرگذاری‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده‌اند اما به‌ندرت به عنوان یک موضوع مستقل برای تحقیق و پژوهش پژوهشگران در زمینه‌های مختلف علمی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم عظیمی از منابع خیر (مالی و غیرمالی) که هر ساله در حوزه‌های مختلف اجتماعی هزینه می‌شود، پژوهش در این زمینه برای بررسی، آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی و بهبود استفاده از این منابع، ضروری است.

رئیس نخستین همایش ملی خیر ماندگار تصریح کرد: بنیاد خیریه راهبری آلاء در کنار فعالیت در حوزه‌های مختلف امور خیر، هدف اصلی خود را تولید و ترویج دانش و فرهنگ‌سازی در حوزه امر خیر قرار داده است؛ سعی بر آن دارد تا با تولید و به‌کارگیری دانش در حوزه امر خیر، منابع محدود خیریه‌ها و خیرین، عالمانه و بهینه هزینه شود و با فرهنگ‌سازی در این حوزه به‌جای آن‌که تنها تعداد معدودی از جامعه عنوان خیّر را به دوش کشند، «هر ایرانی یک نیکوکار» باشد؛ تا بتوان مشکلات و معضلات جامعه را بهتر و کارآتر برطرف کند.

وی افزود: در همین راستا نخستین همایش علمی خیر ماندگار با محوریت مطالعه و ارزیابی امور خیر در ایران با ویژگی‌های استاندارد یک همایش علمی و پژوهشی در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

طیب‌نیا ایجاد انگیزه برای پژوهش و تولید دانش در حوزه امر خیر را یکی از اهداف اصلی برگزاری همایش علمی خیر ماندگار عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری این همایش به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بیان داشت: تقویت و ارتقاء جایگاه پژوهش و نوآوری و تولید علم نافع در حوزه امر خیر، ایجاد فرصت تجمع و گفتگوی عالمان و اندیشمندان در حوزه امر خیر و زمینه‌سازی استقرار نظام جامع پژوهش و نوآوری در حوزه امر خیر ازجمله اهداف برگزاری همایش علمی خیر ماندگار است.

وی از همکاری دانشگاه‌های امام صادق (ع)، تربیت مدرس،‌ فرهنگیان،‌ علم و فرهنگ و دانشگاه اصفهان برای برگزاری این همایش خبر داد و بیان داشت: علاوه بر ۵ قطب دانشگاهی کشور سازمان بهزیستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، انجمن علمی مدیریت دولتی ایران، انجمن علوم مدیریت ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد دانشگاه تهران، انجمن جامعه‌شناسی ایران، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد خیریه سماوات الغدیر و شبکه ملی مؤسسات خیریه و نیکوکاری، بنیاد خیریه راهبری آلاء را در برگزاری این همایش همراهی می‌کند.

طیب‌نیا در پایان با اشاره به برخی از محورهای اولین همایش علمی خیر ماندگار تصریح کرد: آموزش امر خیر،‌ اقتصاد امر خیر،‌ مدیریت امر خیر،‌ فرهنگ امر خیر و فقه و حقوق امر خیر ازجمله محورهای اصلی این همایش دوروزه است.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اولین همایش ملی خیر ماندگار می‌توانند به سایت ala-conf.ir مراجعه و یا با شماره ۸۶۰۱۵۳۳۲ داخلی ۳۱۲ و ۳۲۲ تماس بگیرند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.