با حضور رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر؛
بیست و ششمین مرکز مشابه رعد الغدیر در چابهار به طور رسمی افتتاح شد

بیست و ششمین مرکز مشابه رعد الغدیر ( آوای روشنایی چابهار) با حضور علی سلطان زاده رئیس هیئت مدیره، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان، رئیس سازمان بهزیستی، مدیران شهری و اعضای شورای شهر، مدیران مناطق آزاد و جمعی از خیرین روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، علی سلطان زاده ضمن خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: خدا رو شاکریم که امروز شاهد افتتاح بیست و شمشمین مرکز مشابه رعد الغدیر در چابهار  با حضور جمعی از خیرین هستیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی و اولیه توانیابان مشکل فرهنگی است، اینکه جامعه هنوز این افراد را باور ندارد. این عدم اعتماد و باور، تاثیر مستقیمی روی خود معلولان دارد و سبب می شود آنها خود  را باور نداشته باشند. البته در حال حاضر نگاهی که جامعه به این افراد دارد نسبت به ۴۰ سال گذشته خیلی تغییر کرده است. اهداف رعد الغدیر در راستای حذف این نگاه و توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معلولان است. برای حذف این نگاه تلاش میکنیم توانیاب را به خود باوری برسانیم، چرا که یقین داریم می توانند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در موسسه رعد الغدیر گفت: چشم‌انداز موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، تلاش برای اشتغال‌زایی افراد توانمند دارای مهارت جویای کار است. این موسسه توانسته با تاسیس مراکز تماس، کارگاه خیاطی و گارگاه صنایع دستی برای ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت اشتغال ایجاد کند.

وی در پایان ضمن دعوت از مسئولان دولتی و کارآفرینان بخش خصوصی برای مشارکت در ایجاد شغل برای افراد دارای معلولیت افزود: تا به امروز بخش کاریابی موسسه رعد الغدیر نیز توانسته با ثبت اطلاعات افراد دارای معلولیت و ایجاد ارتباط با صاحبان مشاغل، برای ۸۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ناشنوا و کم شنوا،  نابینا و کم بینا شغل پیدا کند.

در ادامه مراسم مهمانان با همراهی سیما رئیسی، مدیرعامل موسسه آوای روشنایی چابهار از بخش های خیاطی، کامپیوتر و کلاس های سوادآموزی و صنایع دستی این موسسه بازدید کردند.

لازم به ذکر است: در این مراسم ۳۰۰ متر زمین از سوی شورای شهر و شهرداری استان برای ساخت ساختمان جدید به موسسه آوای روشنایی اهدا شد که مقرر شده یک فرد خیر مسئولیت نقشه کشی آن را بر عهده بگیرد و در نهایت با کمک جمعی از خیرین این ساختمان احداث شود.

بر اساس این گزارش: موسسه آوای روشنایی چابهار، بیست و ششمین مرکز مشابه موسسه نیکوکاری رعد الغدیر است که در یک ساختمان استیجاری کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. این مرکز شامل بخش خیاطی، صنایع دستی و کامپیوتر  است که افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان می توانند از خدمات آن به طور رایگان استفاده کنند.

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.