دوبال برای ویلچرها/ نیمه ماهی که با مهر، ماه تمام می شود

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

گزارش هیجار از آبشار مهربانی

 همایش آبشار مهربانی با همدلی خیرین در جهت کمک به خود آموزی و اشتغال معلولین شهرستان در موسسه رعد برگزارشد.

 به گزارش هیجار،همایش آبشار مهربانی با حضور خیرین شهرستان وسایر نقاط کشور ،مسئولین و معلولین در تالار کمال اداره ارشاد الیگودرز برگزار شد محمود شهریاری مجری این مراسم به همراه جمعی از خیرین موسسه رعد الغدیر تهران وهنرمندان جزء مهمانان ویژه  این مراسم  بودند.

شهریاری بعد از تلاوت قرآن سخنانش را با این دوبیتی زیر آغاز نمود

صد سال ره مسجد و میخانه بگیری

عمرت به هدر رفته اگر دست نگیری

بشنو خبر از پیر خرابات تو این پند       

هر دست که دادی به همان دست بگیری

برگزاری این مراسم در جهت جمع آوری کمک های مردمی برای حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای معلولان جسمی وحرکتی  در موسسه نیکوکاری رعد الیگودرز است ، قشری از جامعه که همیشه نگاههای ترحم سایر افراد نمکی بر زخم هایشان بوده است و این نگاه از آنها افرادی نیازمند، وابسته و  گوشه نشینی ساخته است  .

 موسسه رعد الیگودرز در میدان امام حسین (ع) و کوچه  شقایق ۱( ساختمان فرمانداری سابق )  قبل از این همایش افتتاح شد  و  هدف آن  حرفه آموزی و  اشتغال زایی برای بیش از هزار و ۷۹۱ معلول می باشد  که خدمات توانبخشی،حمایتی ،مشاوره ای، پزشکی نیز در این مرکز به این عزیزان ارائه می شود.

 معلولیت محدودیت نیست

بسیاری از  آثار  معلولان این شهرستان در زمینه معرق کاری ،تابلو فرش، گلیم بافی،صنایع دستی و… در  این موسسه درمعرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که هر کدام از این  آثار نگاه هر بیننده به خود جلب می کرد  و توانایی معلولان را به همه اثبات می نمود و گویا همه این آثار با تمام وجود فریاد می زدند که (( معلولیت محدودیت نیست  )) .

هم اکنون خیرین و برگزار کنندگان در این همایش قصد دارند با تلاشهای خود ابتدا برچسب معلولیت را  از روی پیشیانی این افراد پاک کنند تا آنها به خود باوری برسند  و به زبان عامیانه تر  همه آمده اند به معلولان کمک کنند تا  ماهیگری یاد بگیرند و دیگرمحتاج  گرفتن ماهی از دست دیگران نباشند.

شهریاری با صدای گرم خود به بیان امکانات  ونیازمندیهای  موسسه رعد  می پردازد  که همه  این نیازمندیها طی لیستی در ابتدای این همایش با جزئیات کامل به  شرکت کنندکان ارائه شده است .

در گوشه سمت راست صحنه این مراسم محمودی سرشت جوانی که از ناحیه دو دست معلول می باشد می توان دید او با پاهای خود  مشغول به معرق کاری است  و مجری برنامه نیز در مورد او می گوید :  هر آنچه که ما بادستهایمان  برای انجام فعالیت ها  روزانه انجام می دهیم او با پاهایش انجام می دهد  و به هیچ کس نیاز ندارد .

اوبا پای چپش زمینه کار را گرفته و با انگشتان پای راستش با اره  مشغول به معرق کاری است وعزمش را جمع کرده تا پایان برنامه کارش را تمام کند. او با تشویقهای مجری برنامه لبخنده می زند و حتی نگاهی به جمعیت حاضر در سالن نمی اندازد شاید در دل خود می گوید (من منتظر اشکهای شما نیستم بلکه با همتتان همه ما را یاری کنید) .

 رقابت خیرین در کمک به موسسه رعد الیگودرز 

هر کدام از خیرین کمکهای خود را به موسسه اهدا می نمایند  از اهدای  رایانه ،آبسردکن ،یخچال  تا کمک های نقدی حتی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال ،رقابت  دراینجا بالا گرفته هرکس هر چقدر می تواند وبه هر نوع کمکهایش را اهدا می نماید  و مجری برنامه اسامی آنها را قرائت می کند تا اجرا کنندگان با اهدای یک شاخه گل از آنها قدر دانی کنند .

عده ای دوست ندارد که اسامی آنها خوانده شود و حتی با تماس های تلفنی  از راه دور به این موسسه کمک می کنند .

 

تحقق همدلی در همایش آبشار مهربانی  

شاید  ابتدای جلسه تصورمان از همایش تنها سخنرانی چند تن از مسئولین ، اجرای چند نماهنگ بود و نگران از  هزینه هایی زیادی  که از جیب بیت المال برای برگزاری آن همایشها خرج می شد  و سخنرانیهای طولانی که  خواب آلودگی شرکت کنندگان را به همراه داشت.

 اما  کمک های خیرین نشان داده که همایش زمانی نتیجه دارد که مردم نتیجه آن را مشاهده  کنند و معتقدند به “عمل کار برآید به سخنرانی هیچ ” ،  سخنرانی زمانبندی  شده چند تن از مسئولین استانی وشهرستان نیز جزء برنامه های این مراسم است ولی همدلی را بیشتر از همزبانی می توان دراینجا دید وشنید .

 ای کاش کمی از این همدلی را هم صرف بیکاری جوانان این شهرستان  می نمودیم تا  چرخ های فرسوده  وزنگ زده صنعت نیز در این شهرستان  راه  بیفتد و موسسه هایی با حضور خیرین برای اشتغال ،ازدواج ، ترک اعتیاد و.. ایجاد می شد تا با همت و غیرت یکدیگر گرههای کور در زندگانی اهالی این دیار  باز می شد .

 زمانی که شاعر از دردهای معلولیتش می گوید

ربابه سرلک یکی از معلولان شهرستان فارغ التحصیل رشته ادبیات است او در این مراسم شعری را قرائت می کند که مورد تشویق همه شرکت کنندگان قرار می گیرد.

 او با این شعر  نو  تمام حرفهای نگفته معلولین  را به گوش شرکت کنندگان می رساند.متن شعر به صورت زیر است:

در برگ برگ آفرینشی رازناک

معلولیت تک واژه ای ست گمشده

در وسعت تعریف ها 

شناسنامه ای بی تاریخ

شاید، لازم نیست دوباره چشم هایت را بشویی 

معلولیت دیدنی نیست ،چشیدنی است

توبگو ،مردم چشم چقدر ظرفیت دارد

تا معلولیت کسی را در آن بنشانی

اما به تو می گویم

حسی قویتر از دیدهها وشنیدها بیار

می شناسمش بهتر از دست وپایم

سالهاست که آشنایی قریب است

شاید، تنها  وتنها، تجربه اجازه دارد به اعماق ناپیدایش پای بگذارد 

دست نزن ،درد دیدنی نیست

درد شنیدنی نیست

هی بگو !درد کیلویی چند!!!!

آها !فهمیدم درد را باید کشید به سنگینی طعنه 

اما نه وزنی دارد سبک تر از پرپر شدن

ورق های سالنامه ی عمر

معلولیت؛ لذت صبری ست بس تلخ

اما شیرین بر پنجه دل من

پنهان از کاسه ی چشم تو

آغشته به جرعه ای از شربت خواست او

در زمانی که از زمان او خبری نبود

و…امروز دوباره تکرار می شود شبها و روزها 

آری  آب زندگی ، هنوز جاری ست

در سیاه روشن خط پایان سرنوشت

راستی رنگ معلولیت تا ابدیت بی غروب زنگ نمی گیرد 

 

 کمک به معلولین سبب افزایش برکت زندگی می شود  

 سلطانزاده یکی از سخنران این همایش در سخنرانی خود در باره معلولین می گوید : این عزیزان توانیاب یا کسانی که به هر دلیلی نیازمند یاری ما در جهت اشتغال هستند به دستگیری ما نیازی ندارند بلکه در حقیقت هر خیر با کمک به معلولین به خود عزت می دهد  و باعث رحمت بیشتر خداوند نسبت به او وخانواده اش می شود.

وی ادامه داد : یکی از خیرین بارها این نکته را یاد آور شده  که تا هم اکنون هر چقدر  که کمک های مالی برای معلولان پرداخت نموده ام چند برابر آن را خداوند  دوباره به من بخشیده  است و  در حقیقت بیشتر لطف خداوند شامل من شده است .

مدیر عامل موسسه الغدیر تهران گفت : موسسه نیکوکاری رعد الغدیر تهران در سال ۱۳۸۰ و با هدف اشتغال زایی معلولین ایجاد شد که با لطف خداوند  امروز چهاردهمین مرکز مشابه نیز در شهرستان الیگودرز افتتاح شد و امیدوارم که کمک های شما خیرین در این موسسه ادامه داشته باشد .

 از حاشیه های جالب این مراسم اجرای  موسیقی «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی «سامان علی‌پور» است که همه شرکت کنندگان  با دوربین مشغول به فیلمبرداری از  این برنامه می شوند .

اشعری : کمک خیرین اشک های  شوقم را سرازیر نمود

 سیامک اشعریون از هنرمندان و بازیگران صدا وسیما و از میهمانان ویژه این برنامه نیز در گفتگو با  هیجار  گفت : من برای دومین بار به شهرستان  الیگودرز سفر نموده ام  ودر این مدت مردم شهرستان بسیار بنده را مورد لطف خود قرارداده اند .

وی افزود : نکته ای  که در این مراسم بسیار برای من جالب بود وجود تعداد زیادی از خیرین  این شهرستان وسایر نقاط کشور و  کمک های آنها سبب شد تا در این مراسم  اشک شوق بریزم .

 اشعریون قدر دانی از زحمات خیرین را وظیفه خود دانست وبیان نمود :  تعداد زیادی از  افراد خیر در مملکت اسلامی ما  وجود دارند ومتاسفانه ما بی خبر هستیم  وهمیشه به حال کسانی که با جان  و دل به  معلولین خدمت نموده اند  غبطه خورده  و اگر اجازه دهند دست این عزیران را می بوسم.

هنرمند کشورمان یاد آور شد :من خودم پنج  پسر و یک دختر دارم که مخارج  آنها را تامین می کنم و از نظر مالی در شرایطی مناسبی نیستم که  بتوانم کمکهای را به این عزیزان نمایم  ولی همیشه در کارهای خیر و مراسمات مختلف که برای مبتلایان به  بیماران نادر ،کودکان بی سرپرست  و…. برگزار می شود  حضور دارم وبا گرفتن عکس و صحبت  با آنها کمک نموده ایم .

شهریاری :حضور درهمایش الیگودرزنقطه طلایی وبرگ زرین در  کارنامه زندگی ام  

محمود شهریاری با اشاره به همایش  آبشار مهربانی در گفتگو با  هیجار اظهار داشت: در همایش های زیادی  بعنوان مجری فعالیت نموده ام ولی این مراسم  نقطه طلایی وبرگ زرین در کارنامه زندگی ام است  و با دوستان خودم  که صحبت می کردم  آنها نیز انتظار چنین استقبال با شکوهی را نداشتند.

وی ادامه داد :  حضور سرمایه گذاران بیشتر  در این شهرستان وخرید کالای ایرانی  توسط مردم نمونه های دیگری از همدلی در جامعه است که سبب ایجاد اشتغال و  تقویت واحدهای تولیدی می شود  .

شهریاری افزود : مردم الیگودرز نیز بسیار خونگرم ومهمان نواز هستند  و این قول را همین جا  به مردم الیگودرز می دهم که در صورت برگزاری چنین همایش هایی در این شهرستان  حتما شرکت خواهم کرد .

 در ادامه برنامه های این مراسم  ” فاطمه صالحی ” بانویی که از با وجود معلولیت از ناحیه  دو دست  نوازنده  سنتور   و ” هاتف شرار” یکی از روشندلان نیز  بعنوان خواننده و نوازنده برنامه زیبایی خود را اجرا نمودند که مورد تشویق تماشگران قرار گرفتند .

درانتهای این مراسم اثر زیبای معرق محمودی سرشت نیز به فروش گذاشته شد که خیری از شهرستان الیگودرز آن را به مبلغ ۲۵ میلیون ریال خریداری می نماید شعری این  اثر به صورت زیر می باشد :   

دلا فرازنگی کردن مهم است  

خدا را بندگی کردن مهم است

چه مدت زندگی کردن مهم نیست

چگونه زندگی کردن مهم است 

مراسم ساعت ۲۱ بعد از گذشت حدود چهار ساعت به پایان رسید اما کمک های خیرین هنوز هم ادامه داشت و امیدوارم برگزاری چنین مراسماتی ادامه داشته باشد تا طعم همدلی را همه باهم  بچشیم و بیاموزیم که باورمان باید به همتمان باشد نه به لغو تحریم ها .

انتهای پیام/  

 منبع :هیجار

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.