نیکوفکر در گفتگو با خیرنیوز: علاوه بر دیندانی باید دیندار باشیم

تهران- خیرنیوز- «نیکوفکر» مشاور مدیرعامل و مدیر اجتماعی فرهنگی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تاکید بر سمن های فعال در حوزه خیریه گفت: به عنوان یک شهروند تهرانی وظیفه خود دانستیم تا آنجایی که مقدور است به انجمن ها و سازمان های مردم نهادی که از کار های خیر حمایت می کنند و بحث های آموزشی شهروندان را سرلوحه کارهای خودشان قرار داده اند کمکی کرده باشیم، که مردم در جریان فعالیت های خیرخواهانه آنان قرار بگیرند.

بازارچه بزرگ بخشش با مشارکت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و موسسه رعد الغدیر از روز دوشنبه ۳۰ شهریورماه  لغایت  چهارشنبه ۱ مهرماه  از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب در میدان میوه و تره بار جلال آل احمد برگزار است. نیکوفکر از مدیرانی است که پیش و در حین برگزاری این بازارچه تلاش بسیاری گرده است که نمایشگاه به نحو مطلوبی برگزار و اداره گردد. در حین فعالیت های ایشان فرصت کوتاهی دست داد تا نظراتش در مورد اینگونه فعایت ها را جویا شویم.

برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را برای سمن های فعال در امور خیریه  چگونه می بینید؟

 در آغاز سخنانم به یک نکته لازم است که اشاره کنم، با توجه به اینکه ایرانی هستیم و بایستی در شهرمان یک سری شاخص های اجتماعی را در نظر بگیریم و کارهای خیر و نیکوکاری را مد نظر قرار دهیم یک مسئله ای هست که باید به آن توجه کنیم، موضوع  این است که ما باید دیندار باشیم تا دیندان. زیرا وقتی دیندان هستیم با اصول دین آشنایی داریم اما فرد دیندار کسی است که خودش هم عمل می کند و به شناختن صرف دین اکتفا نمی کند بلکه به آموزه های دینی هم عمل می کند.

بر اساس آموزه های دینی این تلقی در سازمان وجود دارد که  سازمان میادین میوه و تره بار با داشتن یک فضای خیلی خوب که در سطح تهران در اختیار دار می تواند به خاطر مسئولیت پذیری اجتماعی که در سازمان وجود دارد برخی فضاهای خود را در اختیار سمن ها و انجمن های خیریه مورد تایید قرار دهد تا در واقع در آستانه عید سعید قربان ضمن معرفی فعالیت های سازمان و در جهت حمایت از انجمن های حامی بیماران خاص و اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده شهر تهران نقش موثری را ایفا نماید.الحمدلله سازمان از این ظرفیت برخوردار بوده و توانسته است با ایجاد سازه های مناسب این ظرفیت را در اختیار سمن های فعال در امور خیر قرار دهد.

ارزیابی شما از عملکرد کلیه عوامل و حتی بازدیدکنندگان چیست؟

ارزیابی اینجانب این است که دوستان به نحو مطلوبی در کار مشارکت کرده و توانسته اند به طور شایسته ای در این موضوع وارد شوند. اما باید به این نکته هم توجه داشت که زمان برگزاری مصادف با پایان تعطیلات تابستانی وشروع مدارس می باشد جمعیتی که انتظار میرفت در میدان میوه و تره بار حضور یافته  و از بازارچه بازدید نمایند را شاهد نبوده ایم که امیدواریم با تبلیغات بیشتر در روزهای پایانی بازدید بیشتری را شاهد باشیم.

لازم است که به این نکته مجدداً اشاره کنم که، مردمِ دیندار و علاقمند به فعالیت های خیرخواهانه در کشورعزیزمان ایران و همچنین شهر تهران توجه ویژه ای به موسسات خیریه ای دارند که برای افراد تحت پوشش، آموزش و توانمندسازی را سرلوحه کارشان قرارداده اند.

سازمان های مردم نهاد حاضر در بازارچه بزرگ بخشش از آن دسته از سازمانهایی هستند که با سیاست های درست پی ریزی و فعالیت کرده  و از طریق کارآفرینی و ایجاد اشتغال از معلولین و اقشار آسیب پذیر حمایت و پشتیبانی می کنند و انتظار می رود مردم با حضور در این بازارچه با این سازمان ها بیشتر آشنا شوند.
 
نکته پایانی:

لازمست که از بازدیدکنندگان محترم که پشتیبان واقعی سمن ها هستند، سازمان های مردم نهاد حاضر در بازارچه و موسسه نیکوکاری رعد الغدیر که با حضور و تلاششان این بازارچه برقرار گردیده است تشکر کنم. همچنین از طرف خودم و مدیرعامل محترم سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران از کلیه همکارانم که در پشت صحنه برای برپایی این بازارچه زحمات زیادی کشیده اند قدردانی میکنم.

تلاش خواهیم کرد که با خلاقیت بیشتر و با تکیه بر تجربیات بدست آمده، بازارهایی از این دست را در آینده به نحو مطلوب تری برپا نماییم.

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.