۱۵ سال پزشک داوطلب هستم/ مراقبت های پزشک از مهمترین نیازهای معلولان است

به گزارش واحد روابط عمومی اول شهریورماه سالروز تولد ابوعلی سینا به عنوان اندیشمند و فیلسوفی فرزانه که با پشتکار فراوان، عزت و سربلندی را برای ایران و ایرانی در سراسر این گیتی پهناور رقم زد به نام روز پزشک معرفی شده است.
از دیرباز فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه در ایران نیز وجود داشته و در این سال ها بسیاری از پزشکان به صورت داوطلبانه یا به صورت فردی و یا با همکاری خیریه ها به درمان افراد آسیب دیده اجتماعی پرداخته اند.
به همین مناسبت با دکتر محمود رضا رضوانی نژاد پزشک داوطلبی که با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر همکاری دارد گفتگویی داشته ایم. رضوانی نژاد در خصوص آشنایی با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر به خبرنگار عصر تشکل گفت: از سال ۸۶ به صورت داوطلبانه با خانه های سلامت شهرداری همکاری داشتم و در همین حین با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر که در حوزه افراد دارای معلولیت بود آشنا شدم . این آشنایی به این صورت بود که در ویزیت های رایگانی که داشتم به موسسه رعد الغدیر رفتم و با ویزیت بیماران موسسه با این مجموعه آشنا شدم.
دکتر رضوانی نژاد در خصوص نوع همکاری خود با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر اینطور توضیح داد: در ابتدا بنده هفته ای یک جلسه صبح های دوشنبه به موسسه جهت ویزیت مراجعه می کردم. همچنین پس از آشنایی بیشتر و حس تعلقی که نسبت به این موسسه پیدا کردم در ادامه بنده به عنوان عضو هیات امنا و پس از آن هیات مدیره نیز تا به امروز در خدمت موسسه نیکوکاری رعد الغدیر هستم.
وی در خصوص فعالیت های داوطلبانه خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر که به صورت پزشک داوطلب همچون گذشته دوشنبه صبح ها با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر همکاری میکنم ولی در گذشته همان طور که اشاره کردم از سال ۸۶ تا سال ۹۲ با خانه های سلامت شهرداری به عنوان پزشک داوطلب همکاری میکردم.
این پزشک داوطلب در پایان با اشاره به مهمترین دغدغده های پزشکی افراد دارای معلولیت گفت: مهمترین نیاز افراد دارای معلولیت توجه به مراقبت های پزشکی است به خصوص موضوعاتی همچون بیمه های درمانی،معاینات ادواری و مشاوره های روانشناسی این عزیزان است.
نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.