اشتغال و کارآفرینی اجتماعی

خدمات پشتیبانی شغلی ما بر روی تخصص‌های خاص شما متمرکز شده است که به شما کمک می کند تا شغل مناسب خود را بدست آورید.

مرکز تماس

بازاریابی تلفنی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، تبلیغات بازار و غیره

صنایع دستی و هنری

تولید هدایای شرکتی و مناسبتی از دست آفریده‌های هنرمندان معلول

کارگاه خیاطی

امور دوخت انواع منسوجات و اجرای سفارشات شرکتی و سازمانی

کاریابی

توسعه ظرفیت‌های شغلی از طریق معرفی افراد توانمند به شرکت‌ها

اشتغال‌زایی و کارآفرینی اجتماعی

کارآفرینی اجتماعی بعنوان پدیده ای نو ظهور در دو دهه گذشته در سازماندهی، مدیریت و ایجاد سرمایه اجتماعی به منظور تغییرات موثر در رفـع مـشکلات بـنیادین تـوان یابان، و تـامین بـخشی از هـزینه های موسسه نیکوکاری رعدالغدیر، توانسته بعنوان راه حلی کارآمد در اختیار مـدیران ایـن خیـریه در مـسیر پـیوند صـاحبان سرمـایه و تـوانمندی حرفه ای توان یابان قرار گیرد. حل مسئله بیکاری برای توان یابان یکی از اولـویت های این مـوسسه مـی باشد و منـاسـبترین روش برای پاسخ به این مـسئله توجه به مـوضوع کارآفرینی اجتماعی می باشد.

با آغـاز یک فعـالیت اثر بخش، اتفاقات ارزشمندی صورت می پذیرد که می تـواند الگو و زیر بنای حرکت های گسترده تر برای ارتقای جایگاه توان یابان در جامعه باشد.
کـسب رتـبه برگزیده مـسابقات بـین المللی OCIRP 2016 کشور فرانسه از بـین ۲۵۰ موسسه مردم نهاد سراسر دنیا در زمینه کارآفرینی اجتماعی اتفاقی غرور آفرین برای هـر ایرانی است که رعـدالغدیر با بـکارگیری روشهای نوین در حوزه های کارآفرینی اجتماعی، بازاریابی اجتماعی و مـسئولیت اجتمـاعی در قبال ارائه خـدمات صادقانه موفق به کسب آن شده است.
رعـدالغدیر هـمواره تلاش می نماید تا با تکیه بر دانـش علمی نـوین و اضـافه کردن ارزش افزوده به نیات و حمایتهای مردمی به شکل کاملا کاربردی و موثر در جهت بهبود کمی و کـیفی حل مـسائل تـوان یـابان در زمینه کارآفرینی اجتماعی گـام بردارد.

گزارش آماری اشتغال یافتگان

۱۹۰

مراکز تماس

۲۱

کارگاه خیاطی

۱۷۴

مشاغل خانگی

۵۸۹

کاریابی

۹۷۴

اشتغال یافتگان

سوالات متداول

با احداث بنای موسسه و استقرار منابع انسانی و تجهیزات در مکان جدید در سال ۱۳۸۶، برنامه ریزی ها با هدف توسعه خدمات توانمند سازی به افراد معلول به صورت جدی تر در دستور کار قرار گرفت.

پیش نیاز این تحول جدید، ارزشیابی و بازبینی تاثیر خدمات ارائه شده به فارغ التحصیلان آموزش این مرکز در سنوات قبل بود.

با دعوت و مصاحبه ۵۰۰ نفر از کارآموختگان این مرکز، اعضای هیئت مدیره مطلع شدند که متاسفانه تعداد بسیار کمی از جامعه آماری مهارت یافته و فارغ التحصیل این مرکز؛ موفق به کسب شغل و یا در آمدزایی از آموخته های فراگرفته شده اند.

در بررسی علل و الویت بندی مشکلات مطرح شده؛ مشخص شد که متاسفانه بزرگترین مانع عدم موفقیت افراد دارای معلولیت، جامعه می باشد. جامعه ای که فرد معلول در آن از حداقل های حقوق شهروندی برخوردار است.

عدم اجرای قوانین حقوق معلولین، عدم مناسب سازی شهری، نبود ناوگان حمل و نقل مناسب برای استفاده افراد معلول، هزینه های بالای تردد در شهر، انگ اجتماعی ناشی از تصمیمات و رفتارهای نادرست صورت یافته در طی سالیان متمادی نسبت به توانمندی معلولین، نگاه های تبعیض آمیز و یا رویه گاها استثماری کارفرمایان در بکارگیری نیروی کار دارای معلولیت و دهها دلایل متعدد دیگر از جمله موارد انزوای افراد معلول در گوشه منازل بود.

به همین علت موسسه تصمیم به طراحی، برنامه ریزی و ورود به مرحله نوینی از سرویسهای ضروری افراد دارای معلولیت در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی اجتماعی را نمود.

کسب رتبه برگزیده کارآفرینی اجتماعی در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر در سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و منتخب مسابقات اسیرپ ۲۰۱۶ کشور فرانسه با موضوع توانمند سازی افراد دارای معلولیت از طریق اشتغال در بخش صنایع دستی و هنری از جمله افتخارات ملی و بین المللی رعد الغدیر می باشد.

خدمات اشتغالزایی این موسسه عبارتند از:

  • مدیریت مراکز تماس (حضوری و دورکار)
  • مدیریت کارگاه خیاطی (حضوری و دورکار)
  • مشاغل خانگی و اشتغال افراد معلول در زمینه صنایع دستی و هنری
  • کاریابی
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.