در رعد الغدیر انجام شد؛
برگزاری گارگاه آموزشی برای خانواده‌های دارای فرزند معلول

موسسه نیکوکاری رعد الغدیر به منظور افزایش آگاهی خانواده های دارای فرزند معلول نسبت به تعامل سازنده با فرزندان خود، پیش بینی و رفع چالش های ارتباطی خانواده و فرد؛ کارگاه دو ساعته در روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه با حضور دکتر مرضیه درمان، مشاور افتخاری موسسه در سالن اجتماعات برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، در این جلسه که  ۲۶ نفر از والدین دارای فرزند معلول شرکت کردند، دکتر درمان به تفضیل در خصوص تعامل سازنده با فرزندان صحبت کرد.

این استاد دانشگاه تهران، ضمن تاکید بر ضرورت افزایش اعتماد به نفس در تمامی افراد جامعه گفت: لازم است روی توانمندسازی جوانان جامعه کار شود؛ زیرا تمامی کودکان طی یک روال ثابت بزرگ می شوند بدون اینکه توانمندی های آنها شناخته شود؛ شناخت توانمندی های فرزندان بر عهده خانواده آنهاست و باید در چنین کارگاهی رفتار خانواده ها بازنگری شود.

درمان معتقد است: با توانمندسازی افراد دارای معلولیت، عزت نفس آنها بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید توانمندی های فرزندان خود را بشناسند و آن را پرورش دهند.

در ادامه جلسه؛ والدین در خصوص مشکلات فرزندان خود و تاثیر جلسات مشاوره بر زندگیشان صحبت کردند.

پدر (س اکبری) از کارآموزان موسسه، ضمن تشکر از برگزاری جلسات مشاوره؛ عنوان کرد: دخترم دارای معلولیت جسمی و حرکتی است؛ حدود چهار سال می شود که به این موسسه می آید؛ خوشبختانه طی این چهار سال روحیه او بسیار بهتر شده است.

وی از مشاور موسسه درخواست کرد تا طی جلسات بعدی در خصوص مدیریت نیازهای افراد دارای معلولیت صحبت کند.

در ادامه پدر (ف سعادتی) برگزاری چنین جلساتی را بسیار مفید دانست و گفت: امیدوارم با تکرار چنین جلساتی، بتوانیم اشتباهات رفتاری خود را نسبت به فرزندمان، تشخیص و برای جبران آن اقدام کنیم.

وی از مشاور موسسه درخواست کرد در خصوص خشونت افراد معلول در منزل نیز صحبت کند.

مادر (س رادبار)، از افزایش روحیه فرزندش خبر داد و گفت: از زمانی که پسرم را به این موسسه می آورم خوشبختانه وضعیت روحی او بسیار بهتر شده است. قطعا حضور در چنین جلساتی می تواند در تربیت فرزندانمان مفید باشد.

مادر (ف حسینی) با بیان اینکه حضور در موسسه باعث شده، فرزندش آرام تر شود، گفت: از زمانی که دخترم در کلاس های مشاوره و مهارت های زندگی شرکت کرده، باعث شده است دیگر پرخاشگری نکند؛ امیدوارم با حضور در این جلسات بتوانیم رفتار فرزندانمان را بهتر مدیریت کنیم.

تمامی والدین ضمن تشکر از مدیران و مشاور موسسه نیکوکاری رعد الغدیر برای ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و دندانپزشکی، در خواست کردند تا این جلسات ادامه دار بوده و مسائل بیشتری مربوط به تربیت فرزندان را بررسی کنند.

در پایان، مشاور موسسه از والدین درخواست کرد برای به اشتراک گذاری تجربیات خود در خصوص تربیت فرزندانشان، ارتباط خود را با سایر والدین افزایش داده و به طور مرتب در جلسات مشاوره شرکت کنند.

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب

به همت اداره سلامت منطقه ۱۸؛
برگزاری کارگاه تغذیه سالم در موسسه رعد الغدیر

کارگاه تغذیه سالم همراه با غربالگری بهداشت از ویژه برنامه‌های «چهارشنبه‌های معلولان» به همت اداره سلامت منطقه ۱۸ و  مرکز بهداشت یافت آباد با همکاری موسسه نیکوکاری رعد الغدیر برای افراد دارای معلولیت برگزار شد.

مطالعه خبر