کارگاه آموزش عکاسی با محوریت نیکوکاری در تهران برگزار می‌شود

کارگاه آموزش عکاسی با محوریت نیکوکاری و با تمرکز بر موضوع هوش مصنوعی، چهارشنبه ۱۰ مردادماه با همت دبیرخانه جشنواره ملی عکس نیکوکاری به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر به نقل پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران، کارگاه آموزش عکاسی با محوریت نیکوکاری و با تمرکز بر موضوع هوش مصنوعی، چهارشنبه ۱۰ مردادماه با همت دبیرخانه جشنواره ملی عکس نیکوکاری به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری حجاب، سالن کنفرانس شماره ۱ برگزار می‌شود.

 در این کارگاه که از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه دارد، حسن غفاری؛ دبیر جشنواره و مهدی مقیم‌نژاد؛ مدرس کارگاه حضور دارند. حضور برای عموم در کارگاه آزاد است.

 محور این کارگاه، استفاده از هوش مصنوعی در عکاسی با موضوعات اجتماعی و نیکوکاری است؛ هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به مثابه یک هوش محاسباتی، مفهومی بسیط است که در حوزه کنش‌های انسانی کاربردی وسیع دارد. عملکرد هوش مصنوعی در قلمرو «تصویر» و «تصویر عکاسانه» به آن  تجربیاتی برمی‌گردد که خالق اثر با اتکا به نیروی تصویرسازی ماشین و با به خدمت گرفتن الگوریتم‌های مولد به تصاویری دست می‌یابد که خود به شکل مستقیم برسازنده‌ی جزییات آن نبوده است. به عبارت دیگر، تصویر محصول هوش مصنوعی (از جمله سنتوگراف‌ها) را باید حاصل مشارکت ازاد و خلاق اراده‌ی تصویرگر و نیروی تحلیل و استنباط ماشین دانست.

 بی‌تردید، پیشینه دست‌کاری در روند خلق عکس (Photo manipulation) را باید در فرآیند فوتوکلاژها (Photocollege) و فوتومونتاژها (Photomontage) و تصویرپردازی‌های دیجیتال (Digital Imaging) دانست اما هوش مصنوعی با توجه به عدم دخالت و اشراف صددرصدی تصویرگر-عکاس در شکل‌گیری تصویر نهایی و واگذاری بخش مهمی از بار تخیل اثر به الگوریتم‌ها می‌تواند به عنوان نمونه‌ای انقلابی از تصویر برساخته (Constructed Image) در عصر جدید تلقی شود.

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب

به همت اداره سلامت منطقه ۱۸؛
برگزاری کارگاه تغذیه سالم در موسسه رعد الغدیر

کارگاه تغذیه سالم همراه با غربالگری بهداشت از ویژه برنامه‌های «چهارشنبه‌های معلولان» به همت اداره سلامت منطقه ۱۸ و  مرکز بهداشت یافت آباد با همکاری موسسه نیکوکاری رعد الغدیر برای افراد دارای معلولیت برگزار شد.

مطالعه خبر