ارائه خدمات رایگان آموزشی و توانبخشی ویژه دانشجویان معلول

[vc_row][vc_column][vc_column_text]مدیر موسسه نیکوکاری رعد الغدیر در گفت و گو با برنا خبر داد 
ارائه خدمات رایگان آموزشی و توانبخشی ویژه دانشجویان معلول 

مدیر موسسه مردمی نیکوکاری رعد الغدیر گفت: دانشجویان معلول جسمی و حرکتی می توانند از خدمات آموزشی و توانبخشی موسسه مردمی نیکوکاری رعد الغدیر به صورت رایگان بهره مند شوند.    

به گزارش سرویس دانشگاه و تشکل برنا ، تشکل خیریه رعدالغدیر از جمله تشکل های مردم نهادی است که به منظور ارتقاء توانایی های افراد توان یاب (معلولین جسمی حرکتی) از طریق فرایند آموزش فنی و حرفه ای ، توانبخشی و اشتغال توسط تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۶۳ راه اندازی شد. 

البته در ابتدا هدف از راه اندازی این مرکز توانبخشی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه شریف توانبخشی جانبازان جنگ تحمیلی بود که بعد از جنگ دوباره توانایی خود را به دست آورده و وارد اجتماع شوند که به مرور زمان این تشکل به موسسه معلولان جسمی حرکتی تبدیل شد. 

ارائه خدمات صد در صد رایگان 

علیرضا آتشک در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، درباره خدمات و فعالیت های این تشکل مردم نهاد افزود: متولیان تشکل خیریه رعدالغدیر از ابتدای راه اندازی این تشکل بر آن شدند که خدمات آموزش و توانبخشی حرفه ای را به صورت صددرصد رایگان ارائه کنند، تا معلولین جامعه از خدمات مجتمع بهره مند شده و در جهت نیل به خود اشتغالی و خودکفایی اقتصادی و حفظ و تقویت عزت نفت و کرامت انسانی خویش گام بردارند. 

مدیر موسسه رعد الغدیر ادامه داد: در مجتمع رعد الغدیر توانمندسازی فرد معلول نخستین گام محسوب می شود لذا رعدالغدیر به عنوان یک تشکل مردمی و یک نهاد آموزش و نیکوکاری خدمات خود را در سه زمینه آموزش فنی و حرفه ای منجر به اشتغال، توانبخشی و خدمات جانبی و حمایتی ارائه می دهد. 

پذیرش جامعه هدف براساس نوع معلولیت 

وی تصریح کرد: کار آموزان پس از پذیرش با توجه به پایه تحصیلی ، نوع معلولیت، نیاز بازار کار و در نهایت علاقه شخصی از خدمات آموزشی تشکل در زمینه های هنری و رایانه بهره مند می شوند. 

آتشک از برنامه های جانبی این تشکل به ارائه سرویس ایاب و ذهاب رایگان، خدمات پزشکی رایگان تسهیلات کتابخانه ای، جلسات آموزش در زمینه بهداشت روان، دوره های افزایش مهارت های اجتماعی و اعتماد به نفس ، اردوهای زیارتی سیاحتی و تفریحی، مشاوره ازدواج و کاریابی اشاره کرد. 

پذیرش معلولان جسمی حرکتی یک تا ۳۰ ساله 

وی ادامه داد : جامعه هدف این تشکل مردم نهاد را افراد معلول جسمی حرکتی، از بدو تولد تا ۳۰ سالگی تشکیل می دهند. 

مدیر موسسه رعد الغدیر افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲۰ نفر توان یاب دختر و پسر در طول هفته در دو شیفت صبح و بعد از ظهر از خدمات آموزش فنی و حرفه ای توانبخشی و حمایتی و مشاوره ای صددرصد رایگان این موسسه بهره مند می شوند. 

همکاری مستمر دانشگاه ها و موسسه رعد الغدیر 

وی با اشاره به همکاری این تشکل با سایر نهادهای جامعه افزود: یکی از نهادهایی که ارتباط مستمر با این تشکل برقرار کرده دانشگاه ها هستند که تاکنون با همکاری تشکل های دانشجویی چندین نمایشگاه، از تولیدات افراد تحت پوشش رعد الغدیر راه اندازی شده، و به نفع آنان به فروش رسیده است. 

آتشک تاکید کرد: دانشجویان معلول نیز می توانند از خدمات آموزش و توانبخشی این تشکل به صورت رایگان بهره مند شوند. 

تامین هزینه موسسه توسط خیرین 

وی درباره هزینه این تشکل خیریه یاد آور شد : تمام هزینه های این تشکل، توسط مردم تامین می شود و تنها یک پنجم هزینه آن توسط بهزیستی به صورت یارانه در اختیار رعد الغدیر قرار می گیرد . 

شایان ذکر است، علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت https://www.raad-alghadir.org مراجعه کنند.و همچنین خیرین می توانند کمک های مردمی خود را به شماره حساب ۳۵۱۰۲۴۴۲۹ بانک تجارت شعبه الغدیر به نام موسسه نیکوکاری رعد الغدیر واریز کنند.

منبع :سایت خبری برنا(باشگاه پژوهشگران دانشجو)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.