رج به رج تا خوشبختی

در یکی از روزهای سرد اسفند ماه سال ۶۷ به این دنیا پا گذاشت، از همان ابتدا با معلولیت فلج مغزی(cp) متولد شد ولی خانواده اش تا مدتها از مشکل او بی اطلاع بودند، تا اینکه با شروع دوران کودکی اش خانواده او متوجه شدند که او قادر به راه رفتن مثل سایر بچه ها نیست.

همین موقع بود که کاردرمانی و آب درمانی و فیزوتراپی را برایش شروع کردند و هر کاری که از دستشان بر می آمد برای بهبودی و جلوگیری از شدت گرفتن معلولیتش انجام دادند. ولی ادامه تامین هزینه های بالای کاردرمانی و آب درمانی برای خانواده اش میسر نشد و همین باعث شد که روند درمان و توانبخشی او در سن ۱۲ سالگی متوقف شود.

مهدی فاطمی جوان برومند، مستعد و خوش اخلاقی است که پنج سال قبل از طریق معرفی یکی از اقوامش با موسسه رعدالغدیر آشنا می شود. او که اینک در حال تکمیل دوره های حرفه ایِ صنایع دستی و هنری در رعد الغدیر می باشد می گوید : قبل از اینکه وارد رعدالغدیر شوم دچار انزوا و سرخوردگی بودم چون فکر می کردم در این جامعه؛ هیچ امکانی ای برای حضور من و همنوعانم مهیا نیست.

او که به دلیل محدودیت ها و محرومیت های اجتماع خود از ادامه تحصیل بازمانده است می گوید: مدارس عادی به دلیل معلولیت جسمی از ثبت نامم ممانعت کردند و به ناچار و علیرغم میل درونی ام  در مدرسه استثنایی  درس خواندم و توانستم دیپلم فنی حرفه ای خود را در رشته  معرق بگیرم.

مهدی با حمایت خانواده در سن بیست سالگی ازدواج کرد، همسر او تندرست است و از همان ابتدا که مهدی را ملاقات کرده متوجه زیبایی های درونی او شد و نه تنها راضی ، حتی مشتاق به این ازدواج شد. حالا بتول همراه و یار همیشگی مهدی است و مهدی هم در حد توان در کارهای خانه کمک حال و حامی بتول.

خودش می گوید:  چیزی که بیش از هر چیز او را آزار می داد،  نگاه های ترحم آور افرادی  بود که از کنار او عبور می کردند و با گفتن جملاتی مثل “خدا شفا بده”، “خدارو شکر” و … آواری از اندوه و سرخوردگی بر سر او خراب می کردند.  اما حالا پس از گذشت قریب پنج سال؛ نه تنها در رعد الغدیر مهارتهای حرفه ای کاربردی را دریافت کرده و به توانمندی های درونی خود پی برده و عزت نفس آسیب دیده خود را احیا کرده،  بلکه حتی همسرش هم در زمینه اشتغال، او را همراهی می کند و به کمک هم  از آنچه که  مهدی از آموزش های رعد الغدیر فرا گرفته،  به تولید و خلق آثار هنری می پردازند.

 از بین رشته های هنری آموزش دیده، مهدی و همسرش در رشته های شبه قالی و خراش روی فلز به مهارت بی نظیری دست پیدا کرده اند و با تولید انواع قالیچه، شبه فرش اتاق کودک، سجاده و … توانسته اند بازار خوبی برای خوشان دست و پا کنند و سفارش ها یکی پس از دیگری صدای زنگ گوشی او را به صدا در می آورند.

حالا مهدی و بتول ۱۰ سال است که با هم زندگی می کنند و پابه پای هم، رج به رج گره می زنند و فرش خوشبختی آنها روز به روز قد می کشد و از دار موفقیت بالا می رود.

نظرات شما
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی دیدگاه ها
دیگر مطالب
تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸ - 2

تجلیل از نابینایان در روز عصای سفید توسط رعد الغدیر و شهرداری منطقه ۱۸

در مراسمی گرم و صمیمی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تلاش‌ها و دستاوردهای دو تن از نابینایان فعال جامعه تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی رعد الغدیر، این مراسم با حضور افراد نابینا تحت آموزش این مرکز، علی سلطان‌زاده، رئیس هیئت مدیره رعد الغدیر، و مسئولان شهری برگزار گردید. در این رویداد از فعالان و هنرمندان نابینا به پاس تلاش‌هایشان قدردانی شد.

مطالعه خبر
خاطره ای فراموش‌نشدنی - ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

خاطره ای فراموش‌نشدنی: ناشنوایان میهمان موزه حیات وحش هفت‌چنار

به گزارش مدیر روابط عمومی رعد الغدیر، در یک روز پاییزی زیبا در پانزدهم مهر ماه، جمعی از افراد ناشنوا به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ و با همکاری موسسه رعد الغدیر، از موزه حیات وحش هفت‌چنار بازدید کردند. این اردوی یک‌روزه فرصتی فراهم کرد تا این عزیزان از نزدیک با دنیای شگفت‌انگیز حیوانات آشنا شده و لحظات خوشی را در دل طبیعت تجربه کنند.

مطالعه خبر
کمپین سهام مهربانی 15

سلام!
در این روزهای سرشار از عشق و همدلی، موسسه رعد الغدیر شما را به مشارکت در کمپین سهام مهربانی دعوت می‌کند. این کمپین با هدف تأمین کمک‌هزینه‌های درمانی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت شکل گرفته است.
هر قدمی که شما برمی‌داریم، پنجره‌ای از امید را به روی این عزیزان باز می‌کند و زندگی‌شان را رنگ تازه‌ای می‌بخشد.